Kilka dni temu podjechałem do domu i zapaliła mi sie kontrolka ABS'u.
Poczytałem po forum i postanowiłem zerknąć na czujniki - niestety nie udało mi sie ich wyciągnąć w celu przeczyszczenia, śrubka sie wykręciła ale czujnik nie wyszedł.
Poczytałem znowu i zerknąłem na moduł ABS'u - ktos pisał coś o tej złączce z kabelkami - poruszałem nią, wyciągnąłem i wsadziłem zpowrotem - wsiadam do auta i kontrolka ZGASŁA - przejechałem sie kawałem i ABS - ożył. Wróciłem na podwórko i ZAŚWIECIŁ się znowu - i system nie działa.
Proszę o jakieś rady - zanim się wybiorę na komputer.
p.s. Gdzie mogę dorwać taka fajna naklejkę OCP - lub czy ktoś może mi taka podesłać.
I-sza rada!!! Odrazu jechać podpiac sie do Vaga....bo tylko cos bez tego popsujesz. 2 Pytanie..... musisz sie udać na jakiś spot to jak szanowne grono bedzie uważało .... to zostaniesz obklejony.
Trzeba zobaczyc czego dotyczy blad, a potem dopiero kombinowac. Tak to juz jest z takimi autami, najpierw komputer, a potem mlotek, bo jak czujnik jest uszkodzony to i tak nie wyjdzie, a nie bedzie go szkoda.
Ja miałem też problem z ABS, na akumulatorze wtyczka zasilania lekko sie wysunęła,nic na pierwszy rzut oka nie widać, na plusowej klemie masz takie pudełko z bezpiecznikami i kilka przewodów grubych odchodzi, jeden do ABS. Warto sprawdzić przed wyjazdem do warsztatu. Efekt był taki sam kontrolka włączona, brak ABS.
czemu w ciemno szukasz?
Idziesz na warsztat, podpinaja pod kompa, kilka sek. czekasz i masz diagnozę.
Czy skodzinka ma pompę hydrauliczną ABS ?? Kiedyś miałem Seata i też kontrolka paliła się i to była przyczyna. Podpieli pod kompa i znależli przyczynę. Wcześniej nawaliły czujniki i też na kompie pokazało , że czujniki.
shado, to już czytałem - ale nie ma tam nic na temat wyciągania czujnika - kombinowałem delikatnie ale nie chce wyjść - czy mam go "rozwalić" aby sie go pozbyć.
I czy kupić oryginal czy zamiennik - jest jakaś różnica??
grzesio99, w tym temacie do którego podałem, są podane linki do innych tematów, w których są odpowiedzi na Twoje pytania:
Np tutaj info jakie czujniki i krótkie info jak zdemontować:
Musze zamówić czujnik do lewego koła - tylko poradźcie czy może być zamiennik czy oryginał??
Czy jest możliwe że jak czujnik nawalony to może kontrolka gasnąć i ABS działać - tak miałem znowu dzisiaj - kontrolka właśnie zgasła i ABS działał (deszcz na polu i pewnie mokro w kołach).
W Twoim przypadku to ja Ci radzę jedź do ASO, bo widzę, że niewiele wynosisz z wątków, które już opisywały te problemy. Sprawdzałeś cokolwiek poza podpięciem VAGa?
shado, jak tak dobrze radzisz aby jechać do ASO to pewnie sam tam jeździsz.
A tak na marginesie wyżej pytałem jaki czujnik wybrać z Allegro a Ty mi dałeś linka do czegoś innego.
I jeszcze jedno - pytałem jak wymontować czujnik z koła i też nie widzę odpowiedzi z linków od Ciebie.
Jak czujnik jest uszkodzony to i tak jest do kosza, wiec odkrecasz srubke zabezpieczajaca i wyrywasz go. Mozna by bylo wybic, ale bedzie zawadzac tarcza ABS-u. Latwo to nie wychodzi. Sprawdzales rozumie na VAG-u ze jest blad tego czujnika, a czy odczyt wartosci jest dobry i czy blad jest staly czy tylko czasem sie pojawia. Moze cos nie laczy na tej kostce.
grzesio99, to, że VAG zgłasza Ci błąd czujnika nie oznacza, że czujnik nie działa. Jakbyś dobrze doczytał linki, które Ci podałem to być wiedział. Czasami może to być wina braku połączenia-jakbyś miał zepsuty czujnik to by był zepsuty, a nie raz działał, a raz nie. Zamiast się zastanawiać jaki czujnik kupić i jak go wymontować to się upewnij, że jest na pewno zepsuty. Skoro to tak trudno zrozumieć to na prawdę taniej wyjdzie Ci jechać do ASO.
U mnie kontrolka ABS-u zapaliła się z mpc temu, tak bez przyczyny. Zapalał się pow.20 km/h, ABS do 20 km/h działał normalnie. Za radą kogoś na forum przeczyściłem 3 bezpieczniki na aku, popryskałem to wszystko sprayem do czyszczenia elektryki i przestała się kontrolka palić. Trzeci dzień się nie świeci.
U mnie kontrolka ABS-u zapaliła się z mpc temu, tak bez przyczyny. Zapalał się pow.20 km/h, ABS do 20 km/h działał normalnie
...kontrolka raczej nie zapala sie bez przyczyny, a ponizej 20kmh to zaden ABS nie dziala( modul ABS zostaje uzbrojony i prawidlowo umie regulowac dopiero powyzej 20kmh) .
[ Dodano: Pią 04 Kwi, 08 15:57 ]
...tym samym (poniewasz kozystaja z sygnalu z ABSu) od tej predkosci zaczynaja dzialac poduchy i tempomat.
Kiedyś w Polówce miałem taki problem i w książce do niego (Etzold - VW Polo) pisał żeby sprawdzać w kolejności:
-klemy akumulatora i napięcie akumulatora (podobno jak jest mniej niż 10,5 V to automatycznie wyłącza ABS i włączy się dopiero po podładowaniu lub dłuższej jeździe)
- kable przy czujnikach : czy nie przetarte, zawilgocone niedociśnięte itd
- sprawdzić same czujniki
i podobno na ww. składa się 90 % wszystkich uszkodzeń i powodów niesprawności ABS
Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
________________________________________
Komentarz